12.10.2016

NAKED TRUTH

Sillon kun aloitin tän blogin niin mainitsin siitä, että tää on mun toinen blogi. Mulla oli siis tätä aikaisemmin blogi, jota kirjoitin lähes kolme vuotta. Sinne mä kerran julkaisin tämmösen postauksen, jossa kerron mun ihosta ja mitä oon sen kanssa kokenut. Nyt mä ajattelin vähän päivittää sitä ja samalla julkaista pieniä paloja sieltä tänne.
Mun iho on kulkenut "baby facesta rupikonnaan" ja nykyään se on oikeeastaan näitä kahta vuorotellen, riippuen vähän mun elämäntilanteesta ja mitä siihen käytän. Miten mä selittäisin mun ihoa kosmetologille menisi näin: "t-alueelta rasvoittuva, mutta kuiva ja toisaalta tosi normaali" eli siis todella hankala sillon tällön.
F6 "Ensin keväällä muutama finni silloin tällöin ja sitten syksyllä niitä alko tulemaan jo enemmän. Mulla alko samaa tahtii tipahtelee itsetunto jatkuvasti. Ja yritin selitellä aina itelleni, että nää lähtee kyllä pois, nää johtuu tästä iästä, nää ei voi olla kauaa jne. Eipä se niin mennyt. Mä aloin vaan lisäämään meikin määrää ja kasvattaa semmosta pientä kuorta. Mulla oli muutenkin jo viime syksy tietystä syystä tosi raskas ja eikä toi iho-ongelmakaan sitä mitenkään helpottanut." Tää on kirjoitettu 6.8.2014, eli reilu kaksi vuotta sitten. Eli juttua avaten/tiivistäen niin mulle iho-ongelmat iski yllättäen ja erittäin huonoon aikaan. Ne kesti reilu vuoden samanlaisina ja yhtä pahana. Mä söin silloin jo e-pillereitä (Zoely-merkkisiä) ja sitten jouduin vaihtamaan ne toisiin sen takia, että ne eivät sopineet mulle. Mä vaihdoin ne sen takia, että rupesin pyörtyilemään. Vaihtamisen jälkeen mun iho parani huomattavasti, joten epäilenkin, että ne oli myös osana mun iho-ongelmia. 
14823402076_ffccfe9d72_o "Oon ennen ollut tosi räiskyvä luonne. Tykkäsin huomiosta ja olin vähän semmonen kaikkien kaveri. Pikku hiljaa oon tullut epävarmemmaks ja ujous joka on mulle ollut ihan tuntematon asia pienestä pitäen, on alkanut näkyä useemmin mun arjessa." Tää oli seuraus huonosta itsetunnosta, joka haittasi mun arkea paljonkin. Mä muodostin ns. kuoren/naamion, joka peitteli hyvin mun huonoa itsetuntoa, koska en halunnut muiden sitä huomaavan. Illalla kuitenkin riisuin mun naamion, joka sitten purkautui välillä jäätävinä tunnekuohuina tai sitten pidättelin sitä kunnes se tuli pakolla. 
Mun iho on nyt parantunut hyvinkin paljon ja teen tuotteista/vinkeistä myöhemmin postausta. Kuten alussakin sanoin, ulkopuoliset tekijät vaikuttaa ihon kuntoon paljon. Mulla ihossa näkyy eniten stressi ja syöminen. Ja tällä hetkellä ihoni on hieman "pahemmassa kunnossa", koska tällä hetkellä huolena on jäätävä stressi ja sitä kautta huono syöminen. Nyt kun vertaillaan mua kaksi vuotta sitten ja nyt, niin oon edistynyt ihan hirveesti. Mä oon melkein päässyt kokonaan eroon siitä kuoresta, huonosta itsetunnosta ja pelosta. Vaikkakin ne olosuhteet ja asiat, mitkä myllisti silloin aiheuttamassa järjetöntä huolta ja väsymystä, on palannut nyt tänä syksynä takaisin ja astetta vakavampana kuin viimeksi. Mä en silti anna ulkokuoren painaa ihmistä niin alas, että häpeäisin itseäni enää koskaan.
F5 Mä haluun painottaa jokaiselle, joka joskus on kärsinyt/kärsii iho-ongelmista, että ne ei tuu oikeesti kestämään ikuisesti. Kaikki pahinkin tulee joskus loppumaan. Just sä olet kaunis, uniikki ja erityinen just sellasena kun oot. Ja siitä ajatuksesta pitää pitää kiinni!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti